MENU

Agrimarkt Superspel

Voor supermarkt keten Agrimarkt ontwikkelde RebelRebel een online campagne. Klanten van Agrimarkt konden maar liefst 18 weken het Agrimarkt Superspel spelen. Een puzzelgame voor jong en oud!

De vraag

Agrimarkt B.V. heeft RebelRebel interactief gevraagd om een interactieve campagne te bedenken voor het 45jarig bestaan van de supermarkt keten. Voorwaarde die Agrimarkt aan de actie stelde was dat de campagne zowel jong en oud moest aanspreken en dat de actie werd gekoppeld aan een spaaractie.

De oplossing

RebelRebel presenteerde een Match-3 puzzel game concept waarbij steeds drie dezelfde boodschappen door de speler op een horizontale of verticale rij geschoven moeten worden. Elk level werd gespeeld met andere Agrimarkt producten. Spelers maakte kans op de twee wekenlijkse hoofdprijs of op de dagprijs die elke dag werd verloot onder de spelers.

Daarnaast ontvingen de speler bij besteding van €10,- aan de kassa’s van Agrimarkt een zegeltje met daarop een unieke code. Door de codes in het spel in te voeren ontvingen de spelers extra spel voordeel door middel van zogeheten boosters die elk moment in het spel konden worden ingezet. In totaal zijn er meer dan 70.000 boosters ingevoerd!

Om zoveel mogelijk klanten van Agrimarkt te bedienen is de campagne breed uitgerold, op bijna elk device was het spel te spelen, van levensgrote schermen in de supermarkt tot kleine smartphones. Zowel Android, Apple en Windows gebruikers
werden bediend en ook op Facebook.com was het spel speelbaar.

Wanneer de levens van een speler op waren konden eenvoudig Facebook vrienden worden uitnodigd in ruil voor een extra leven. Zo bleven tot aan de laatste dag van de campagne nieuwe spelers zich aanmelden.

Het resultaat

In totaal is de website meer dan 84.000 keer bezocht en ruim 4000 spelers hebben zich geregistreerd. Gemiddeld werd het spel 4,5 minuten gespeeld. 82% van de bezoekers bezocht de website meer dan eens. Er zijn ruim 70.000 codes ingevoerd en door de campagne is het aantal abonnees op de wekelijkse nieuwsbrief met maar liefst 75% toegenomen! Daarnaast zijn er in totaal 126 dagprijzen en 7 themaprijzen uitgereikt. Kortom, mooie cijfers en een prima geslaagde campagne!

samenwerken?

Een interactief project starten?
Wij helpen je graag verder!

Contact